Erbjud det lilla extra i ditt “call to action”

I mitt tidigare inlägg om “call to action” så berättade jag om vikten av ett korrekt ihopsatt budskap, vilket är grunden i all “call to action”. Ibland så räcker dock ett budskap inte till för att få besökarna att konvertera och då måste man söta till dealen lite. Det kan göras på flertalet sätt, en rekommendation är att hitta ett incitament som samtidigt är relevant för den konvertering du försöker skapa. Utbudet av incitament är brett och kan variera från rabatter till gratis produkter.

För att höja snittet på donationer så erbjöd Barack Obama en gratis t-shirt om besökarna donerade 30$ vilket ledde till en höjd snittdonation per person. Här nöjde sig målgruppen med en fin blå t-shirt för att donerea lite extra. Win-win.

Call to action Barack Obama

Ge oss pengar och få en t-shirt!

Det fina med detta incitament är ju självklart att Obama fick en hel del gratis reklampelare som gick omkring samtidigt som han samlade in donationer till sitt kampanjande.

Sammanfattning: Har du spetsat ditt budskap men upplever att konverteringen är för låg, pröva att erbjuda en muta.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...