Föreläsningar

Med jämna mellanrum så är jag ute och håller föreläsningar om alla de saker som påverkar den digitala utvecklingen. Det kan handla om hur hjärnan sätter hinder för utvecklingen eller om hur organisationer bör utveckla sig själva för att kunna klara av denna nya värld. Här kommer kommer jag att publicera allt sådant materialet, det går dessutom att hitta mina presentationer på Slideshare.

Att rocka din digitala marknadsföring

Höll en presentation nere i Malmö för en månad sen som handlade om hur du utnyttjar de digitala kanalerna för att nå ut. Kort sammanfattat så pushade jag på tre gyllene regler du bör ta hänsyn till.

  1. Kanalerna – utnyttja kanalernas fulla potential och kom ihåg att du kan bara kontrollera ursprungsbudskapet och inte hur det förs vidare. Utnyttja kanalens befintliga funktioner för att uppnå den maximala effekten, se Ikea caset i presentationen.
  2. Paketeringen – Om du paketerar ditt budskap som mediokert så är det allt det kommer att vara. Gör något nytt och oväntat. Stå ut från mängden lyft din kommunikation above all else.
  3. Budskapet – Vad är de du vill förmedla? Förenkla ditt budskap och superladda det. Superladdade budskap skapar viralitet, se case Flurburger (a.k.a. 5 000$ burgaren).

Här kommer materialet, enjoy!


Hur funkar den digisociala hjärnan?

Blir inte en bra sökträff på den rubriken. Men det var i alla fall rubriken på en presentation jag höll på Cybercoms frukostseminarium. Många i branschen pratar ofta om vad som skall göras men vi går sällan på djupet och undersöker varför funkar vi som vi gör och vilka betingade funktioner är det som driver oss framåt.

Vad jag presenterade var att vi människor är inte lika framför datorn (whuut?).  En stor påverkansfaktor är kulturen och när vi jobbar fram strategier är det ett absolut måste att ta i beaktning. Vi har helt olika uppfattningar och förmågor att hantera information i öst- och västvärlden. Klistrar in både presentationen (som kan laddas ner på Slideshare) och videon från föredraget.

 


1 2 3 Scroll to top