Kan en valp sälja CMS?

Det är dagens stora fråga. I konverteringsläran finns det en massa knep man kan ta till för att få användare att göra det du vill att de skall göra. Men hur lättpåverkade är användare egentligen? CMS-leverantören Webpop bestämde sig för att undersöka frågan, genom att klistra nedanstående hund i footern.

konverteringshund

Hunden

För att göra en lång historia kort, lyckades Webpop? Skåda!

Footer utan

Footer utan hund

 

Footer med hund

Footer med hund

Resultat

Resultat

Resultat

Ja ni.. Jag skulle vilja dra en massa teorier om att hunden tittar på knappen och därmed ser även vi den, men faktum är att knappen syns rätt bra även när den står för sig själv. Jag gissar att hundens vädjande blick fungerar som en sista knuff över kanten för osäkra användare, vilket ger ett bisarrt resultat.

En sak kan dock fastställas, användare handlar inte logiskt, så mät och testa allt ni gör. Här hittas den ursprungliga artikeln. 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...